Co dělat když...?
Co dělat když dochází místo?
Google Workspace - limit objemu dat
Vzhledem k úpravě obchodních podmínek společnosti Google byly provedeny změny v nastavení služeb uživatelů.
Aktuálně mají všichni uživatelé nastavený limit pro ukládání dat. V případě, že Vás Google rozhraní bude informovat o blízkém dosažení nebo překročení tohoto limitu, je nutné provést provést kontrolu nezbytnosti uložených dat např. s využitím odkazu uvedeném níže a zredukovat jejich celkový objem následujícími způsoby:
Vymazáním nepotřebných dat
Exportem uložených dat. Export Vašich dat z fakultního Google Workspace usnadní služba Google Takeout https://takeout.google.com. Tento nástroj připraví data pro export z prostředí Google.
Objem dat uložených na Google Drive zjistíte na adrese https://drive.google.com/drive/quota
Můžete zde vidět své soubory setříděné podle velikosti a také přehled objemu dat v ostatních službách Google Vašeho účtu.
V případě významných projektových dat se Vám pokusíme navrhnout alternativní způsob jejich ukládání (např. CESNET). Obracejte se na nás prosím pomoci helpdesku helpdesk.natur.cuni.cz
Co dělat když nepřicházejí e-maily?
Pokud někomu nepřišel nějaký email, je tu naprosto mizivá pravděpodobnost, že za to může Gmail. Ze zkušenosti jsou časté příčiny:
1. Zpráva zapadla do složky Spam.
2. Odesilatel udělal překlep při zadávání email adresy.
3. zprávu zpracoval nějaký filtr nastavený v Gmailu.
Pokud předchozí příčiny můžete vyloučit, požádejte odesilatele o "zprávu o nedoručení" - pokud ji dostal, obsahuje zásadní informace.
Pak kontaktujte Centrum informačních technologií.