Vzhledem k úpravě obchodních podmínek společnosti Google byly provedeny změny v nastavení služeb uživatelů.
Aktuálně mají všichni uživatelé nastavený limit pro ukládání dat. V případě, že Vás Google rozhraní bude informovat o blízkém dosažení nebo překročení tohoto limitu, je nutné provést provést kontrolu nezbytnosti uložených dat např. s využitím odkazu uvedeném níže a zredukovat jejich celkový objem následujícími způsoby:
Vymazáním nepotřebných dat
Exportem uložených dat. Export Vašich dat z fakultního Google Workspace usnadní služba Google Takeout https://takeout.google.com. Tento nástroj připraví data pro export z prostředí Google.
Objem dat uložených na Google Drive zjistíte na adrese https://drive.google.com/drive/quota
Můžete zde vidět své soubory setříděné podle velikosti a také přehled objemu dat v ostatních službách Google Vašeho účtu.
V případě významných projektových dat se Vám pokusíme navrhnout alternativní způsob jejich ukládání (např. CESNET). Obracejte se na nás prosím pomoci helpdesku helpdesk.natur.cuni.cz
Pokud někomu nepřišel nějaký email, je tu naprosto mizivá pravděpodobnost, že za to může Gmail. Ze zkušenosti jsou časté příčiny:
1. Zpráva zapadla do složky Spam.
2. Odesilatel udělal překlep při zadávání email adresy.
3. zprávu zpracoval nějaký filtr nastavený v Gmailu.
Pokud předchozí příčiny můžete vyloučit, požádejte odesilatele o "zprávu o nedoručení" - pokud ji dostal, obsahuje zásadní informace.
Pak kontaktujte Centrum informačních technologií.