Google Meet

Vzdálená výuka pomocí Google Meet 

Je to jednoduché! 


Nepotřebujete nic instalovat, stačí si otevřít internetový prohlížeč. Studenti mohou přednášku sledovat na stolní počítači, notebooku nebo telefonu.

Pomocí Google Meet můžete vysílat až pro 250 účastníkům současně videokonferenci, sdílet obsah obrazovky, powerpointovou prezentaci nebo okno libovolného programu.

Pokud to uznáte za vhodné, můžete průběh přednášky nechat zaznamenat a uložit na Disk Google.


Pro zahájení, musíte být přihlášeni k účtu G Suite. Tedy pod fakultním účtem. Studenti být přihlášení nutně nemusí. Je také jedno, kde zrovna jste. Vysílat i připojit se můžete pohodlně doma bez fakultní proxy nebo vpn.



Jak zahájit videokonferenci


Spusťte prohlížeč Chrome a otevřete novou kartu.

Na kartě nového okna vpravo nahoře je tlačítko pro přístup k aplikacím Google, ve kterém ze seznamu vyberte aplikaci Meet:



Po spuštění se v prohlížeči otevře nové okno, ve kterém již běží vlastní aplikace.

Pokračujte tlačítkem “ + Zahájit schůzku nebo se připojit”



Každé videokonferenci, resp. online vysílání přednášky můžete dát vlastní název:

(Pokud se potřebujete připojit k již existující, stačí zde zadat její kód - o tom však později..)



Po zadání názvu se otevře okno, ve kterém můžete být požádáni o přístup ke kameře a mikrofonu:

Klikněte na tlačítko Připojit se ke schůzce:

Zatím o naší konferenci / přednášce nikdo neví, jsme tu sami..


Jak pozvat účastníky.

(Existuje jedna situace, kdy tu můžete chtít zůstat sami - zapnete nahrávání a přednášku necháte uložit na Disk Google. O nahrávání později...)


Je několik způsobů, jak pozvat účastníky ...


Ať už za chvíli zvolíte kteroukoli cestu, věnujte prosím pozornost dialogu, jenž se zobrazí při prvním spuštění schůzky.




* Volbou “Kopírovat informace pro připojení” získáte pozvánku s odkazem, kterou následně můžete vložit do e-mailu a odeslat účastníkům - jak z vlastního e-mailu, tak např. prostřednictvím SISu.


* Můžete zkopírovat odkaz ve tvaru https://meet.google.com/cde-fga-hcd a


* Jedinečný pro každou "schůzku" je identifikátor cde-fga-hcd Ten můžete vložit do události, kterou naplánujete v Google Kalendáři a pozvete na ni předem účastníky.



* Pokud má být účastníků jen několik, pravděpodobně použijete tlačítko "Přidat lidi" a vyberete kontakty ze svého seznamu. Vybraným účastníkům následně přijde pozvánka do e-mailu.



Hotovo!

Nyní je vysílání připraveno, jste v éteru a pozvaní účastníci se k vám mohou připojit.


Jak při videopřenosu promítat prezentaci

Při vysílání můžete střídat videokonferenci, tj. obraz a zvuk z webkamery, který snímá Vás, se sdílením obsahu na počítači.


K tomu slouží volba Sdílet obrazovku, kterou vidíte pod oknem s videopřenosem:





Pokud již vysíláte, tak možnost přepnout na sdílení obrazovky najdete v liště pod videokonferencí:




Sdílet můžete buď obsah celé obrazovky, nebo pouze vybrané okno - např. okno s powerpointovou prezentací:





Vyberte okno s aplikací, kterou chcete studentům sdílet a poté se v přenášeném obrazu vysílá okno s aplikací podle Vaší volby - např.. prezentace:





Studenti, resp. účastníci videopřenosu mohou přepínat mezi zobrazením videokamery a sdílenou plochou. 


Hotovo!



Jak se připojit k online přednášce


Účastníkům, které jste obeslali, přijde pozvánka. Pozor - v Gmailu se zobrazuje v kartě Aktualizace:





V pozvánce stačí kliknout na tlačítko Připojit se ke schůzce a je hotovo!



Hotovo!






Další informace

Pokud chcete vědět víc, doporučujeme tuto stránku kurzu pro vyučující.
Google Meet training and help

Dozvíte se zde například, jakým způsobem můžete přednášku naplánovat pomocí kalendáře. Jak ji zaznamenat a záznam sdílet.

Google Meet advanced features available to all existing G Suite customers through July 1, 2020

As more employees, educators, and students work remotely in response to the spread of COVID-19, we want to do our part to help them stay connected and productive with G Suite. For all G Suite customers, we will soon enable free access to our advanced video conferencing capabilities in Google Meet, including:




Comments